ایران را اندکی بشناسیم


در ایران سازمانی به نام بنیاد ایران‌شناسی در حوزه پژوهش‌های ایران‌شناختی فعالیت می‌کند. این سازمان در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. بنیاد ایران شناسی، کوشش در ساماندهی فعالیتها و گسترش آنها به منظور شناختن و شناساندن جلوه های تمدن و فرهنگ ایران اسلامی و تاریخ آن را هدف اصلی خود می داند.[۱] همچنین از سال ۱۳۸۱، مجله‌ای با عنوان پژوهش‌های ایران‌شناختی توسط مرکز نشر دانشگاهی در همین حوزه منتشر می‌شود که به زبان آلمانی است. دانشگاه شهید بهشتی نیز با همکاری بنیاد ایران‌شناسی، در مقطع کارشناسی ارشد رشته ایرانشناسی دانشجو می‌پذیزدزبان و ادبیات فارسی و پشتو در دانشگاه کراکف (لهستان) تدریس رد.

ایران‌شناسی، نشریه‌ای است که به‌صورت فصل‌نامه با مدیریت دکتر به زبان فارسی و انگلیسی در آمریکا منتشر می‌شود.


بنابر عبارت مندرج در صفحهٔ معرفی نشریه: ایران‌شناسی نشریه‌ای است ویژهٔ پژوهش در تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران و زبان و ادبیات فارسی. هر شمارهٔ مجله شامل بخش‌هایی با عنوان‌های مقاله‌ها، برگزیده‌ها، نقد و بررسی کتاب، گلگشت در انتشارات فارسی، خبرهای ایران‌شناسی و نامه‌ها و اظهارنظرهاست. در فهرست هیئت مشاوران مجله نام پیتر چلکوسکی، جلال خالقی مطلق، راجر سیوری، ذبیح‌الله صفا، محمدجعفر محجوب، و احسان یارشاطر آمده است.

انتشار فصل‌نامهٔ ایران‌شناسی از سال ۱۳۶۸ آغاز شد و جایگزین فصل‌نامهٔ ایران‌نامه شد که پیش از آن با مدیریت دکتر منتشر می‌شد. مجلهٔ ایران‌شناسی تا نیمهٔ سال سیزدهم (تابستان ۱۳۸۰) با استفاده از کمک‌ مالی بنیاد کیان منتشر می‌شد.[۱] از آن پس بدون تغییر در شکل و محتوا با درج عبارت «دورهٔ جدید» انتشار یافته است.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: